8 Ağustos 2017 Salı

BABAANNEM


Babaannem yerli dizileri, filmleri sever, izler. Hep birlikte olduğumuz zaman, film izliyorsak, bir öpüşme sahnesi olunca ben mutfağa karpuz kesmeye gidiyorum der. Biz de alıştık, böyle bir sahne olacaksa, babaannee, karpuz zamanı deriz.

Kışları ise bu helva olur. O tür utanılası sahnelerde ben helva yapacağım der, irmik veya un helvası yapar. İyidir eli, her şeyi güzel yapar. Ama ilk evlendiğinde hiçbir şeyi beceremezmiş. Zengin bir taşra ailesindendir o. Konaklarda büyümüş. Çok odalı, çok çalışanlı.

Her şey bolmuş. Çuvallarla, küfelerle gelirmiş eve her türlü erzak. Komşular isteyince de kürek kürek verirlermiş. Sonradan dedem ile evlenince her şeyin azını öğrenmiş. Dedem Tapuda memur. Yemek yapmayı da öğrenmiş. Bir kez aşure yaptığında dedemden susam istemiş. Dedem akşam eve geldiğinde getirmiş susamı.

Babaannem nerede susam demiş. Dedem de yüz gramlık susam poşetini uzatmış. Babaannem de böyle susam mı olur deyivermiş. Bol bol görmeye alıştığından. İlk fasulye pişirdiğinde de fasulyeyi Islatmadan pişirmiş, kabarmış iyice fasulye.

Sonradan iyi aşçı oluyor tabii. Şilofta öğreniyor, şilopita, tatlı makarna. Zülfari öğreniyor. Portakal veya turunçtan yapılan reçel. Sarma gibi sarılıyor ve içine badem konuyor.

Komşularla da arası iyi olmuştur hep. Sık sık gider sohbete, kahveye. Yemek pişirirken gitmek isterse, bize, kızına, torunlarına, ben bir komşuya gidiyorum beş dakka için, siz yemeği iki saat karıştırıverin, der, gülerek.

62 yorum:

  1. Zülfari, ilk defa duydum ilginçmişş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden şef.

      ivit ilginç ve güzel :)

      Sil
  2. Beş dakikalık komşu ziyareti sırasında iki saat yemek karışmak ricası. Çok güldüm.

    Ben sevdim babaanneyi. Tanıdık da geldi. Ama tanıdığımdan değil:)

    Bu arada o makarnalı, portakallı tatlılar hangi yörenin? Eminim tariflerini de vericeksin yakında :)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi demirci.

      ivit bu benim babaannem işteee :) ege, girit, rum olması gerek :) tarifleri almam lazım ivit olabiler :)

      Sil
  3. Yemek yapma konusunda umudumu yitirmedim bu yazıyı okuyunca. :)
    Ay ay utanmasını severim babaannenin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nazik topçu.

      hah haaaa zaman lazım sana daaa dur dahaa :)

      Sil
  4. Ne hoş bir babaannen varmış.Ellerinden öpüyorum.Bu arada yemekleri hiç duymamıştım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ebemkuşağı.

      isimler değişik biraz ivit yanii :) tişkür :)

      Sil
  5. :)) Babaanneniz çok tatlıymış.Ne çok hikayeler vardır onda yaşamdan. Çok seviyorum ben ninelerin, dedelerin geçmişle ilgili sohpetlerini dinlemeği.Onlar da anlatmayı seviyor zaten :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umman aslan.

      eveet ben de çok severiim :)

      Sil
  6. Sıcacık bir anlatım. Gözümde hemen canlanıverdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimsiz kullanıcı.

      aaay ne güzeel :)

      Sil
  7. Babanneler tatlıdır,tatlı❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gözlerinden öper.

      ivit ivit :)

      Sil
  8. sonradan çok iyi yemek yaptığına eminim babanenin benim annanem de öyleydi çünkü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey.

      demek kii bazıları öyle oluyoo :)

      Sil
  9. Babaanneler çok tatlı olur ya :)) senin babaannen de baya iyiymiş deep;)) ben de yemek isimlerini hiç duymadım farklıymış; ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı diyarlar.

      ayy gelmişsin aramızaaa :)

      Sil
  10. Babaannemi 7 sene evvel kaybettim.Çok özlüyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamze e.e.

      haklısın tabikide.

      Sil
  11. Aah nerde böyle sevimli babaanneler :) Ben niye hiç görmedim ki? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem e.

      ay seninki öyle değil desenee :)

      Sil
  12. ne değişik şeyle varmış, şilofta, zülfari ilk defa duyuyorum:) babaanne hikayeleri bitmez ama, çok şeker:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eren o.

      yöresel yerel isimler iştee :)

      Sil
  13. deden de çok şanslımış..Zengin bir taşra ailesinden,konaklarda büyüyen.,çok odalı, çok çalışanlı konaklarda kalan babaannenle evlenmiş.. :)) Allah uzun ömürler versin her ikisine de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ertuğrul yıldırım.

      memur diye vermişler işte. düzenli bir hayatı olsun diye :)

      Sil
  14. Sonradan yemek yapmayı öğrenenler, nefis yapıyorlar. Tadına doyum olmuyor.

    YanıtlaSil
  15. Babaanneeee dondurmalı irmik helvası yapar mısın :)

    YanıtlaSil
  16. İrmik helvasını da çok severim.Babaanne gözümde canlandı okurken :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha mutlu yaşam.

      yaaa canlı yazmışım desenee :)

      Sil
  17. Şu ezik şeftalilerden biz de almıştık, dinlenme tesislerinden. İlk defa gördüğüm için çok ilginç gelmişti görüntüsü. Fakat tadı aynı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müfred.

      ivit öyleedir kendilerisii :)

      Sil
  18. Karpuz zamani :D ya ne seker vie babaannen varmis yahu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hayalperest.

      di mi di mi :)

      Sil
  19. sıcacık anlatım..bildiğim birini dinler gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye.

      oleey ne güzel yoruum :)

      Sil
  20. "Karpuz zamanı!" olayı güzelmiş :) Babaannene kocaman selamlar! ^_^ Çok nostaljik, güzel bir paylaşım olmuş ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. irem akay.

      sen deeee ne güzel yorumlar yapıyosoon :)

      Sil
  21. Karpuz zamanı konusu çok hoşuma gitti,bizde de televizyonda izlediğimiz şeyde bir öpüşme sahnesi oldu mu gözlerimizi kaçırıyoruz.
    Yine müthüşlü bir öykü Deeep! :) Ellerine sağlık ^_^

    YanıtlaSil
  22. Babaanneler anaanneler...Ah ahhh hasretle anarim ikisinide💕.Keske birazcik daha uzun yasasalardi..Yemeklerin adini ilk kez duydum.Tatli makarnaaa ne kadar ilgincmis.Gercekten nerelisiniz merak ettim😃Icten samimi bir yazi olmus..
    Sevgiler💕🙋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. büşra sağlam.

      ege, izmir, söke, kuşadası, girit :)

      Sil
  23. Canım babaanneler :D Mevsime de uyum sağlıyormuş :))

    YanıtlaSil
  24. O babaannenin elleri öpülür. Büyük insanlar sevip saymak lazım :)

    YanıtlaSil
  25. Ne ilginç isimler... İlk kez duyuyorum... Daha neler öğreneceğim senden kimbilir... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Yaa ne tatlı bir babaannee ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tuğçe yüksel.

      yaa işteee :)

      Sil
  27. Ne değişik yemek isimleri ilk defa duydum 😊

    YanıtlaSil
  28. Büyükler candır can :) Allah uzun ömürler versin inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beydanın kitaplığı.

      hepsineee, amiin :)

      Sil
  29. Yanıtlar
    1. gülsüm tahmazoğlu.

      senin gibiiii :)

      Sil
  30. Derinciğim, benim gibi bir acemiyi, blog dünyasına ilk ısındıran kişisin. Takip listende değil miyim artık acaba? Yeni bir de öykü yayınladım az önce, kaçırmanı istemem :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isimsiz kullanıcı.

      ya benim takip listem yok kuuu. hiçbi biloga üye değilim. öykünü okuycam tabikide her zamanki gibii :)

      Sil
  31. ay babaannenin karpuz kesmeye gidiyorum şeysileri falan aynı ben :D o portakallı tatlı tarifini istiyoruz deepsi düşüncesi bile lezzetli :)

    YanıtlaSil